Millennials verwachten verzekeraars op WhatsApp

data science big data

Voor verzekeraars zijn Millennials, de generatie Y van jongeren tussen de 20 tot 35 jaar, niet op de traditionele manieren te bereiken. Een quick scan leverde de volgende aandachtspunten op:

* WhatsApp en Facebook Messenger zijn de kanalen waarop verzekeraars zich moeten concentreren wanneer ze de Millennials willen bereiken. Geen account, geen inloggegevens, gemakkelijk en altijd bereikbaar. En niet alleen om vragen te beantwoorden of proposities te doen, ook om verzekeringen af te sluiten en claims af te handelen. Want ook via Whatsapp of Facebook Messenger kunnen foto’s en video’s worden verstuurd.

* Verzekeringen moeten steeds persoonlijker, individueel gericht worden. Millennials willen een propositie op maat, want ze gaan ervanuit dat alle data van hen bekend zijn. Ze willen aanbiedingen op het moment van aankopen of in een bepaalde levensfase. Daarom willen ze ook geen overbodige verzekeringen of verzekeringen die teveel dekken. Dat kan als verzekeraars meegaan met de technologische ontwikkelingen, met Social Media vooral, want daar zijn de Millennials mee opgegroeid en dus vertrouwd.

* De benadering van Millennials door verzekeraars moet makkelijk en toegankelijk zijn. Het moet relevant zijn en een gevoel van vertrouwen geven. Geforceerde grappen en jolige jeugdigheid vinden ze lastig en geven het gevoel niet serieus te worden genomen. Aan creativiteit worden dus hoge eisen gesteld. Omdat Millennials dag en nacht hun mobiel bij de hand hebben geldt bij hen Mobile Only.

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Insights