Welke kansen zie je?
We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.
Zilveren Kruis is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2018, waarbij 67 verzekeraars zijn gemeten. Zilveren Kruis dat in 2016 ook al won, nam de eerste plaats over van Centraal Beheer. Centraal Beheer, vorig jaar bovenaan, is de nieuwe nummer 2. Aegon maakt de top 3 van dit jaar compleet. Het onderzoek is gebaseerd op deskreserach, een jaarlijkse enquête en Social data uit Coosto dat werd gehouden tussen januari en december 2018.
Nederlandse verzekeraars beschouwen social als het belangrijkste communicatiekanaal voor de band met de consumenten. Dat bewijst ons jaarlijks onderzoek naar de inzet van social media in 2018 bij 67 verzekeraars. Toen ITDS zeven jaar geleden, startte met deze metingen had, op twee uitzonderingen na, geen enkele verzekeraar een social strategie. Op grond van de conclusies uit het onderzoek van dit jaar komt de focus nu op het verbeteren van de user-experience. Mede door social media te integreren in de customer journey zal de betrokkenheid van de klanten worden aangewakkerd.
Andere conclusies uit het onderzoek zijn:
De cijfers en conclusies van het onderzoek zijn gepubliceerd in het nieuwe SoMe.
We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.