Out now: SoMe Magazine 2017
Het SoMe magazine 2017 is uit, zowel in print als online. Het magazine is ook dit jaar weer een unieke gids voor de verzekeringsbranche over de actuele digitale ontwikkelingen en de inzet van Social Media, gebaseerd op de Social Media Insurance Monitor, het objectieve onderzoek dat ITDS voor het zesde jaar heeft gehouden.
Naast de cijfers en analyses komen in het magazine deskundigen van buiten de branche aan het woord. Zo waarschuwt Jorre Rienstra, Client Partner Global Marketing Solutions bij Facebook ā Bedrijven kunnen meer disruptive verwachten en moeten meer snelheid maken met veranderingenā. Een serie start-ups illustreren hoe daarop internationaal adquaat wordt gereageerd. Met de Engelse chatbot Spixii bijvoorbeeld wordt het afsluiten van een verzekering sneller en simpeler dan ooit tevoren. Zij bereiken daarmee de millennials en voeren het echte gesprek met deze doelgroep die de toekomst gaat bepalen. āChatbots zijn de nieuwe websitesā is dan ook een van de belangrijke stellingen in de ITDS-visie.
Het onderzoek heeft in 2016 plaatsgevonden. De resultaten zijn gebaseerd op deskresearch, een enquĆŖte en metingen onder 76 verzekeraars in de Nederlandse markt. Het magazine is hierĀ te downloaden.