Out now: SoMe magazine 2015

Willen verzekeraars hun klanten behouden of nieuwe klanten aantrekken, dan worden via Social Media de een-op-een-benadering en tailormade proposities een vereiste. Dat blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche, waarvan we de resultaten en analyses presenteren inĀ het magazine ā€˜SoMeā€™.

ā€œOne size doesnā€™t fit allā€ zegt de geĆÆnterviewde Johan van den Neste, commercieel directeur van Inahared in het magazine. Ook internationale voorbeelden van verzekeringen op maat en de ongezouten meningen van Millennials in een uniek kringgesprek wijzen in dezelfde richting. Van den Neste: ā€œHet gedrag van mensen op Social Media, gekoppeld aan actuariĆ«le data, bepaalt hoe we een individu moeten en kunnen benaderen. De techniek is er. Dat is in de retailbranche bewezenā€.

Jessica Niewierra van ABN AMRO zegt in haar interview: ā€œWe zijn pas echt waardevol als we op het juiste moment in het leven van de mensen de juiste content kunnen leveren. Die content moet persoonlijk en relevant voor hen zijn.ā€ En Frank van Wessel van Delta Lloyd: ā€œVragen om input is eenvoudiger dan ooit tevoren. Dat is de rol en de kracht van Social Media.ā€

Het SoMe magazine rapporteert voor het vijfde achtereenvolgende jaar de bevindingen van de Social Media Insurance Monitor van ITDS. Het onderzoek heeft in 2015 plaatsgevonden. De resultaten zijn gebaseerd op interviews, deskresearch en metingen onder 76 verzekeraars in de Nederlandse markt.

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel