Goud voor STATE FARM in eerste wereldwijde onderzoek
De Amerikaanse verzekeraar State Farm is nummer 1 geworden in de ranking van de internationale Social Media Insurance Monitor, het eerste onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars wereldwijd. Dit onderzoek, een initiatief van ITDS Business Consultants, heeft de activiteit van 20 internationale verzekeraars uit 11 verschillende landen gemeten.
State Farm manifesteert zich als een ‘content brand’, waarbij social content ingezet wordt om offline en online communities op te bouwen. Het Nederlandse Aegon heeft de tweede plaats veroverd, dankzij haar integrale social aanpak: een ‘social’ website, actief met video en aanwezig op alle belangrijke social kanalen. Allianz uit Duitsland heeft de derde plaats weten te bemachtigen. Op hun ‘Allianz hilft’-forum gaan zij – en de consumenten onderling – actief de dialoog aan, evenals op hun Facebook-pagina.
Towards a Social Company
“De resultaten van het onderzoek tonen aan dat alle internationale verzekeraars actief zijn op Social Media, maar dat veel kansen nog onbenut blijven” concludeert Arjen de Boer, directeur bij ITDS. “Het echte contact met de klant, met name met Millennials, blijft achter. Daarvoor is ook een radicale verandering van de interne organisatie noodzakelijk. Alleen als een echte Social Company is er kans op overleven.”
Het onderzoek werd op basis van interviews, desk research en metingen uitgevoerd tussen januari tot juni 2016. De onderzochte verzekeraars zijn leiders in de internationale verzekeringsbranche.
SoMe magazine
De resultaten en analyses van het onderzoek zijn gepubliceerd in een speciaal magazine, genaamd SoMe.
Neem contact met ons op voor meer informatie, of als u een hardcopy van het magazine wenst te ontvangen.