Digitale innovatie: de trends

Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening, dat weten we inmiddels wel. Maar over welke ontwikkelingen hebben we het eigenlijk? Wat wordt er concreet ondernomen op dit vlak? Wij zetten graag de highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

 

1. ‘Zuid-Afrikaanse gezondheidsplatform Vitality gaat bankieren’

Als de Zuid-Afrikaanse bank Discovery in maart haar deuren opent, is het van plan om een eerder bedacht idee naar een hoger- en nieuw niveau te tillen. Het gedrag van de klanten zal de prijs voor het aanbod van de bank moeten gaan bepalen. In plaats van kosten in rekening te brengen voor diensten op basis van inkomsten en terugbetalingspraktijken, wil Discovery Bank verder kijken naar het gedrag van haar consumenten. Zo gaat Discovery Bank de gewoonten van 4,4 miljoen klanten online volgen om betere deals te bieden aan mensen die een gezonder leven leiden. Mensen die het Vitality-beloningsprogramma van het bedrijf gebruiken, kunnen bijvoorbeeld punten sparen voor een bezoek aan de sportschool, een griepprik krijgen bij de huisarts of gezonde boodschappen kopen met korting. Klik hier voor meer inzichten.

 

2. Dai-ichi Life lanceert mobiele app voor geheugenverlies’

Dai-ichi Life, een Japanse levensverzekeraar, is een partnerschap aangegaan met de digital health startup Neurotrack voor een dementieverzekeringsproduct. Het nieuwe product dat is ontworpen om gekoppeld te worden aan Neurotrack’s ‘Imprint Memory Assessment’, wordt geleverd via een mobiele app die het gezondheidsrisico voor het geheugen van de klant on-demand meet. Deelnemers kunnen op deze manier toegang krijgen tot bronnen om hen te helpen het risico van achteruitgang te verminderen. Klik hier voor meer inzichten.

 

3. ‘Claimsforce: de claimbeheerder van de toekomst’

Maak kennis met Claimsforce, de claimbeheerder van de toekomst. Het idee van de Duitse startup: ‘Een plek waar een klant de voortgang van zijn individuele verzekeringsclaim kan volgen en kan babbelen met zijn toegewijde schadebeoordelingsdeskundige’. Claimsforce maakt daarbij gebruik van de modernste technologieën, zoals automatisering op basis van kunstmatige intelligentie, om het proces van toegevoegde waarde voor alle betrokken partijen te optimaliseren. De in Hamburg gevestigde startup heeft vorig jaar een niet-vrijgegeven funding mogen ontvangen van Fly Ventures. Klik hier voor meer inzichten.

 

4. ‘AXA en Carousell maken partnerschap bekend’

AXA Singapore en Carousell, de in Singapore gevestigde mobiele listing service die actief is in Zuidoost-Azië, hebben een samenwerking aangekondigd die het voor Carousell-gebruikers sneller en eenvoudiger maakt om tweedehands auto- en motorrijtuigenverzekeringen te zoeken via de Carousell-app. Als onderdeel van het partnerschap kunnen Carousell-app-gebruikers onmiddellijke koersen voor een reeks autoverzekeringsplannen van AXA ontvangen, en na het selecteren van de gewenste verzekeringspolis kunnen ze deze rechtstreeks via de app kopen. Klik hier voor meer inzichten.

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel