Digitale innovatie: de laatste trends

digitale trends maart

Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening weten we inmiddels. Op dit vlak wordt zoveel ondernomen, dat het soms bijna niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

 

1. ‘Salesforce ontwikkelt Financial Service Cloud voor de verzekeringsbranche’

CRM-gigant Salesforce ontwikkelt speciaal voor de verzekeringsbranche een Financial Service Cloud om de klantenservice te optimaliseren. Salesforce speelt goed in op de uitdagingen die de verzekeringssector op dit moment ervaart. Doordat zij vaak gescheiden en gedecentraliseerde systemen hebben, is het voor hen lastig om een naadloze klantenervaring aan te bieden. Salesforce biedt met de nieuwe tool verzekeraars een 360-graden klantbeeld van hun verzekerden. Hierdoor kunnen ze op een gepersonaliseerde manier in contact blijven met hun klanten. Bekijk hier meer inzichten.

 

2.‘De “pauseable” autoverzekering van Pact’

Ben je niet aan het autorijden? Waarom dan betalen voor een verzekering? De Amerikaanse autoverzekeraar Pact introduceert Pact Pause. Dit is een autoverzekering die gemakkelijk via de app kan worden gepauzeerd, als je niet achter het stuur zit. Op deze manier biedt Pact niet alleen een slimmere autoverzekering aan, maar stimuleren ze ook om af en toe de auto te laten staan. Wanneer de verzekering wordt gepauzeerd, ontvangt de klant een korting op de verzekeringspremie voor de volgende maand die kan oplopen tot 40%. Pact speelt hiermee in op de behoeften van de individuele klant. Bekijk hier meer inzichten.

 

3. ‘Cuvva lanceert Reisverzekering voor Millennials en Generatie Z’

De Engelse insurtech startup Cuvva introduceert een nieuw reisverzekeringsproduct via hun mobiele app. Uit onderzoek onder 18- tot 34-jarigen blijkt dat jongeren eerder een reisverzekering aanschaffen als deze goedkoper is, makkelijker geformuleerd is en de formulieren eenvoudiger en minder langdradig zijn. Daarom lanceert Cuvva een ‘single trip travel insurance’ die gemakkelijk via een app aangezet en aangepast kan worden. De pay-as-you-go startup werd oorspronkelijk gelanceerd als autoverzekeringsapp. Deze app biedt een autoverzekering per uur aan. Cuvva is verheugd met de toevoeging van een reisverzekering aan hun huidige aanbod. Bekijk hier meer inzichten.

 

4. ‘Geen papier, maar live video claims! Ageus en SightCall slaan de handen ineen’

Ageas UK en SightCall zijn een partnership aangegaan om de claimreis te optimaliseren met videocommunicatie. SightCall is een visuele ondersteuningstechnologie waarmee claims op afstand beoordeeld kunnen worden door middel van live video. Via de app kunnen klanten van Ageas UK een live video starten en zo hun claim streamen naar een claimadviseur die hun zaak behandelt. Hierdoor zal het claimteam van Ageas UK gemakkelijker en efficiënter informatie kunnen delen met de klant. Bekijk hier meer inzichten.

 

 

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Insights