Meet the team! Híer houden onze marketingtoppers zich mee bezig

marketing team van ITDS in een klimbos met links Florence en rechts roze

Na even onderbezet te zijn geweest, is het marketingteam weer up and running. Tenminste, voor nu. De ambities zijn groot dus wie weet is er nog versterking nodig op termijn. Na corona weer samen op kantoor werken, zorgde voor inspiratie voor het zomernummer van de ATHOME: ons in- house magazine. Het klimbos in Amsterdam werd dé plek om het hoog in de bomen te hebben over alles wat weer kan en mag na corona.  Maar ook over de doelstellingen die het marketingteam heeft. 

Wat heb je het meest gemist de afgelopen twee jaar door corona? 

Florence: “Wat veel mensen hebben gemist; ergens heen kunnen wanneer je wilt zonder erover na te hoeven denken. Al zijn het maar kleine dingen, zoals gaan sporten of samen eten met vrienden. Dat onbezorgde was er wel een beetje vanaf. Dus ik ben heel blij dat dat weer terug is naar normaal.” 

Rosanne: “Toen corona uitbrak kwam ik net terug van een wereldreis. Dan heb je drie maanden alles kunnen doen wat je wilt en zit je daarna thuis op de bank. Dat was wel even schakelen. Alleen al uit eten gaan, wat ik elke week deed, kon ineens niet meer. Ik moest echt bijna afkicken. Al je gewoontes die je hebt, worden ineens omgegooid. Heb jij je wel kunnen vermaken met hobby’s of andere dingen in die tijd?” 

Florence: “Ik golfde toen nog heel veel. Dan zou je denken dat dat wél mag, want je bent buiten en je bent niet met veel mensen tegelijk. Dat is zelfs gevaarlijk, want je wilt geen andere mensen raken. Maar dat mocht dus ook een paar maanden niet. Dat vond ik toen heel frustrerend. Een ook de lockdown daarna dat je amper nog naar buiten mocht. Toen zijn we maar gaan puzzelen. Dat ging niet heel lang goed want ik ben heel fanatiek en wilde sneller mijn stukjes leggen dan mijn man. Dus op een gegeven moment waren we wel klaar met puzzelen.” 

Waar kijk je het meest naar uit nu alles weer mag?

Rosanne: “Binnen ITDS kunnen we natuurlijk weer van alles uit de kast trekken qua events. En verder wil ik niks meer missen. Dus ik wil naar alle feestjes, naar festivals. Gewoon weer doen wat je eerst ook deed. Je waardeert alles ook veel meer. Waar ik eerst kritischer was, heb ik dat nu helemaal niet meer. Ook wil ik natuurlijk weer grote reizen maken. Ik zou nog graag naar Nieuw-Zeeland of Japan willen. Ik kan eigenlijk niet kiezen. Dus ik ga gewoon naar allebei!” 

Florence: “Ik vind het zo fijn dat alles weer wordt zoals het was. Dat je kan gaan en staan waar je wilt, zonder vijf testen te hoeven doen om te bewijzen dat je geen corona hebt. Ook met werk vind ik het heel fijn. Zeker nu ik nog relatief nieuw ben, wil je snel nieuwe mensen leren kennen. Dat gaat toch het makkelijkste als je op kantoor kan zijn en naar borrels kan gaan.”

Wat is je eerste indruk van de organisatie en het team?

Rosanne: “Toen ik binnenkwam was er nog wel sprake van corona. Maar wat heel leuk was, was dat op dat moment precies het 23-jarig bestaan van ITDS werd gevierd. Ook was ik verantwoordelijk voor de productie van ons eigen ITDS kookboek. Daardoor heb ik in een korte tijd veel collega’s leren kennen, omdat ik input hiervoor moest opvragen. Ik had echt het gevoel dat ik in een warm bad terechtkwam. We gingen eind oktober ook ‘schroeven’. We zijn toen met alle collega’s onder de 30 in een kroeg in Amsterdam beland. Daar hebben we karaoke gedaan en geborreld. Dat was echt heel leuk!” 

Florence: “Daar kan ik me echt bij aansluiten bij dat gevoel van een warm bad. Iedereen die ik tot nu toe gesproken heb heeft een fijne vibe. Het is gewoon heel positief. Mensen die hier werken zijn intelligent, die willen wat. Dat vind ik ook een prettige omgeving om in te werken. Het stimuleert om het beste in jezelf naar boven te halen. Ik heb nog lang niet iedereen gesproken en gezien dus hopelijk groeit dat nog de komende tijd.” 

Wat zijn de doelstellingen komend jaar op het gebied van marketing?

Rosanne: “We willen echt gaan groeien als organisatie op het marketingvlak. We zijn bezig met mooie projecten en samenwerkingen. Daarnaast hebben we in april onze nieuwe website gelanceerd! Die willen we ook nog verder gaan uitbouwen. We gaan er vol gas tegenaan.” 

Florence: “We willen de drie facetten waar we ons op richten, externe-, interne-, en arbeidsmarktcommunicatie, helemaal on point hebben. Maar ook dat mensen in de organisatie weten wat ze aan ons hebben en dat we weer een bepaalde standaard kunnen neerzetten als team. Er zit ook een rebranding aan te komen. Het is natuurlijk belangrijk om mensen hierin mee te nemen.”

Wat vind jij van de rebranding?

Rosanne: “Ik vind het weer een goed moment om dit te doen. Een paar jaar geleden heeft ITDS iets soortgelijks gedaan. We hebben natuurlijk een mooie basis staan, maar het kan altijd beter. Daarnaast zijn er veel collega’s bij betrokken. Dat is ook goed want we hebben echt de input van ITDS’ers zelf nodig.”

Florence: “Zeker en er is in de afgelopen jaren veel gebeurd. In het bedrijf, maar ook in de wereld. Als merk en bedrijf moet je daarbij aansluiten. Je wilt de nieuwe generatie aanspreken op de arbeidsmarkt, maar je relaties vragen ook nieuwe dingen omdat zij ook gegroeid zijn. Dus je moet als merk meebewegen – zeker als je voorop wilt lopen. Daar hoort het herijken van het merk, de visie en doelstellingen wel bij.”

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Insights