Customer journeys voor een pensioenverzekeraar

customer journeys

DE VRAAG

De Wet verbeterde premieregeling maakt het mogelijk om tijdens het pensioen te blijven beleggen met een deel van het pensioengeld (variabel pensioen). Om dit als verzekeraar te kunnen aanbieden, moeten producten worden aangepast, deelnemers worden begeleid en moeten ze inzicht krijgen om de juiste keuzes te maken. Aan ons de vraag om de implementatie van een nieuw pensioenproduct en de ontwikkeling van customer journeys te begeleiden.

ONZE AANPAK

We stelden een projectteam samen dat de customer journeys uitwerkte. Door met alle disciplines (marketing, verzekeringstechniek, legal, UX design, communicatie) agile aan de slag te gaan, konden we snel schakelen, ook met de betrokken IT-teams. De customer journey toetsten we bij een klantpanel en optimaliseerden we op basis van deze inzichten.

HET RESULTAAT

Een onderscheidend pensioenproduct is geïmplementeerd dat goed aansluit bij de wensen van de markt. De customer journey sluit aan op de persoonlijke situatie van pensioendeelnemers. Ook begeleidt ze goed bij het maken en doorgeven van keuzes.

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.